Op het einde (deel 2) - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu Op het einde (deel 2) - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu

Op het einde (deel 2)

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

04 Maart 2016 | Nederland, Krommenie

Jaa ik schrijf dit best wel laat. Je ziet, het leven in Nederland slokt je gelijk weer op. Afspraken, werk, mensen enzovoorts en het is alweer vier dagen later. Ik wou toch nog even mijn verslag afmaken, even de laatste dagen opschrijven en mijn vakantie afronden.
Ik was gebleven op zaterdagavond/zondagochtend. We waren erg laat thuis, maar ik moest en zou de volgende ochtend (mijn laatste volledige dag in Suriname) naar het natuurgebied Brownsberg gaan. Tanisha was een beetje sceptisch, aangezien een zware wandeling maken voor je weggaat misschien niet zo handig is. Ik wou het echter gewoon heel graag zien. Dus vroeg in de ochtend ging ik in mn eentje naar 't Vat om daar door een toerbusje opgehaald te worden. Nou dat was helemaal geen gedoe, er was een leuke groep van drie meiden en een tourgids die homo was (overduidelijk). Twee en een half uur lang in het busje gezeten, terwijl hij dingen vertelde over het land en de natuur. Kijk dat vond ik wel leuk, na anderhalve maand Suriname.
Je gaat helemaal de berg op, zodat je een prachtig uitzicht over het stuwmeer. En toen begon de wandeling. Nou, de enige reden dat je goed over het pad kon lopen, was door de vele wortels van de immens grote bomen waar je je voeten op kon zetten. Naar beneden ging nog wel.
Door de bomen verscheen in de stralende zon een mooie waterval. Hoppa kleding uit, zwemmen en chillen op de stenen. Nou daarna moesten we weer naar boven. Mijn god, dat was een hel. En de hele tijd zat de tourgids ons uit te lachen. Maar door samen te werken en onze handen vast te houden hadden we het gered!
De hele rit terug ging snel voorbij en in de avond kwam ik weer aan bij het huis. Daar ben ik de laatste dingen gaan inpakken en mijn ticket gaan uitprinten. Toen waren we er klaar voor.
De volgende ochtend bracht ome Jerry ons naar Zanderij, waar we nog vier uur mochten wachten op het vliegveld (je kan nooit zeker genoeg zijn he...). En toen zaten we op het vliegtuig, en toen waren we in Nederland en toen was ik thuis... Dat was het gewoon! IK BEN NAAR SURINAME GEWEEST. Het was een ongelofelijke ervaring! Het is alleen maar leuk geweest. We hebben zoveel dingen gedaan en zoveel mensen ontmoet. Ja, ik ga nog wel een keertje een reisje maken denk ik ;). Dank aan iedereen die mijn reis heeft gevolgd en vooral aan de leuke berichten! Tot ziens xxx