Twee weken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu Twee weken! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu

Twee weken!

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

03 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallooo iedereen! Ben alweer aan het inpakken. Interessant he. Nou ja zo gaat dat met een blog. Ik vind het wel fijn om dit bij te houden, want zo krijg je alle dingen even op een rijtje. Okee dus vorige week waren we geëindigd op donderdag met chillen in de hangmat.
In de avond waren we een beetje egoïstisch en lieten we ons gastgezin achter bij hun gemeente en gingen wij naar een andere in Geijersvleijt. Goeie keuze, want we hebben heel veel afspraken kunnen maken voor de velddienst en andere dingen. We gaan bijvoorbeeld met een groepje naar de Colakreek en over een paar weken mogen we bij andere mensen blijven voor een weekend. Het was gezellig en we bleven tot laat. In het weekend zijn we even de tourist gaan uithangen. We hadden een tour geboekt. En dat door tien keer heen en weer te bellen zodat de secretaresse op een geven moment onze namen wist en zei dat we echt een keus moesten maken. Zoveel geld hebben we namelijk niet. Maar het werd de Dolfijnentour.
Eerst moet je naar het centrum om te betalen. Dus dat combineerde we maar even met een terrasje pakken. En je had echt lekkere coctails daar. Maar later hoorde we dat een paar hadden gehoord dat we om 11 uur 's ochtends aan het drinken waren en die moesten echt lachen toen ze ons weer zagen.
Later in de middag moesten we op Leonsberg stappen op een bootje en die ging langs de kust richting de zee om dolfijnen te spotten +plus gratis eten en drinken. Nou dat was best een geslaagd dagie met de leuke tourgids en touristen. Misschien was de stop wat minder, aangezien we in een onzettende achenebisj buurt kwamen waar er net tien vreselijke mannen in een boot stapten met twee meiden, waarvan we later hoorden dat ze ze hadden gehuurd voor de nacht...okee. Na ja zonsondergang gezien, niks geschaad. Lekker slapen.
Met het werk dat ik hier doe gaat het trouwens ook super! De mensen zijn hier heel gastvrij en open voor een praatje. Zo kwamen we bij een vrouw aan de deur en toen we haar iets uit de Bijbel wouden voorlezen, nodigde ze ons gelijk uit voor de volgende dag. Toen we er aankwamen had ze stoelen klaargezet in de tuin en een drankje ingeschonken.
Maar ja nu vertrekken we dus. We gaan door naar een klein dorpje in het district Nickerie, waar we in een huisje met een ander meisje gaan zitten, in the middle of nowhere. Het velddienst blijkt daar nog beter te gaan. We zullen zien.
Oh nog even over vanavond. Dit is echt grappig. Denzel had samen met een vriend georganiseerd om naar de bios te gaan. Nou dat is bij ons niet zo speciaal. Dus wij nodigde nog een paar andere uit, omdat we dachten dat dat gezellig was. Nouuu ze schoten in de stress. Je kan niet met 15 mensen naar de bios! Ze zijn nu bezig om een indeling te maken van wie naast wie gaat zitten enzovoorts haha. Want ja we willen geen tori's hebben natuurlijk.

• 03 Februari 2016 - 16:40

Glenn & Janny Van Onselen:

Hoi Roxanne,

Gezellig weer een nieuw verslag van je te lezen.
    We reizen voorlopig nog heel graag een poosje met je mee.

Geniet van ons mooie stukje Nederland in de Tropen.
    Liefs,
    Glenn & Janny.

• 03 Februari 2016 - 18:59

Jan Wouda:

Hoi lieve Rox,

ik heb even de kat uit de boom gekeken voordat ik reageer. Dat vond hij niet echt leuk, haha. Ik geniet van je leuke verslagen en wil je zeggen dat ik wel behoorlijk nogal tamelijk zeker weten trots op je ben. En ik ben heel blij voor je dat je zo heerlijk geniet en goed bezig bent en daar ook zo leuk over schrijft!!
    Ga lekker door lieverd,
    dagdag

• 03 Februari 2016 - 19:22

Debby Hoogendijk:

Tori's??? Gaan we Sranang Tonga spreken? Enne...ZITTEN in Nickerie? Niks ervan! Werken ga je meisje!

• 03 Februari 2016 - 19:27

• 04 Februari 2016 - 07:18