Nu al anderhalve week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu Nu al anderhalve week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu

Nu al anderhalve week

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

28 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Dingen beginnen wat rustiger te worden. Dat mag ook wel, want anders hou ik het niet anderhalve maand vol. We waren gister een beetje oververmoeid, want we hadden maar een paar uur slaap gehad. En Tanisha nog minder, aangezien ik kapot veel praat in mn slaap als ik oververmoeid ben. Maar we zijn gisteren vroeg gaan slapen en vandaag zijn we na de velddienst gelijk in de hangmat gaan liggen (ja ze hebben een hangmat opgehangen, vlak naast de cocosnootboom).
De tijd gaat snel, we zijn hier nu al langer dan een week. Vorig weekend waren we de dag na het brugincident weer naar de zaal geweest, maar nu in Kasabaolo, want daar zit nu een vriendinnetje van ons. Er zitten daar echt leuke mensen. In de middag snel omkleden en hoppa toen waren we in het zwembad. Daar had ik echt ff zin in, want het is zo lekker warm, een mooi zwembad hoort er wel bij. Er was een sportschool naast en er was een groepie die ging basketballen. Nouuu ga niet basketballen met allemaal lange negers, want dat is gevaarlijk.
Maandag was echt een topdag. Samen met onze vriendin en onze "chauffeur" Denzel zijn we naar de vlindertuin geweest en hebben we schildpadden en vlinders vast mogen houden. Daarna gingen we naar de Paramaribo Zoo, maar dat was niet zo leuk. Er was helemaal niemand en de hokken van de dieren waren ongelooflijk klein. Daarna nog naar de stad geweest, lopen langs de waterkant met allemaal lichtjes.
Dinsdag weer in de velddienst. In de avond hebben we de familie geleerd hoe je moet kaarten en toen hebben we de hele avond zitten kaarten. Daarna hebben zij ons dierengeluid geleerd. Echt lachen.
Woensdag zijn we naar Bethel gegaan, een plek waar veel mensen van onze organisatie zitten om de folders en tijdschriften te vertalen en filmpjes op te nemen. Er wonen ook een aantal mensen. Nadat ze ons hadden rondgeleid, mochten we mee eten en daarna zijn we bij een paar op de kamer geweest. Ze hebben alles zo leuk ingericht en de sfeer op het complex is heel hartelijk. En lekker veel foto's gemaakt, voor de degene die er steeds naar vragen. ;p

• 28 Januari 2016 - 16:12

Gerard En Jenny:

Wat zul jij het saai vinden (als) je weer terug bent.

Ria:

Lieve Roxanne, leuk je belevenissen. Je bent dus weer naar de vlinder tuin geweest, maar dan wat warmer.Heerlijk om in de warmte in de dienst te gaan en dan er na zwemmen en hangen in de hangmat. Geniet er van en pas op de muggen.

• 29 Januari 2016 - 00:58

• 29 Januari 2016 - 04:58

Debby Hoogendijk:

(Wordt gek van die reclame op deze site!) Fantastisch dat je zo geniet! Vertelde eens een ervaring....hoe reageert men op je prediking? Merk je verschil met Nederlanders of te wel het Westen? Heb je al een mug ontmoet? Zwerfhonden? Hoe ging het fietsen? Haha, zweten ga je meisje....we willen ALLES weten!

• 29 Januari 2016 - 17:45

Janny & Glenn:

Hoi Roxanne,

Heerlijk om het verslag te lezen........wat een ervaringen!!!!!
    Nog heel veel plezier gewenst.
    Lieve groet van ons,
    Glenn & Janny

• 31 Januari 2016 - 20:34

Debby Hoogendijk:

Kom op Rox, we vervelen ons rot hier!

• 01 Februari 2016 - 19:52

Anne-Fleur:

Hee Rox! Super leuk om al je verhalen zo te lezen!! Wat een gave dingen heb je al gedaan! Je gaat nu waarschijnlijk bijna maar het zendelingenhuis, of niet? Misschien ben je er al wel;) Heeel veel plezier nog! XX Fleur

• 01 Februari 2016 - 23:45

Lucie Van Dijk:

Hoi Roxanne,

Eindelijk een reactie van ons!
    We waren een beetje erg druk. Hoe is het in sweetie sranang?
    Leuk,dat je op Geyersvlijt logeerde. Het was vroeger toen wij er woonden een plantage en is in 1970 aangekocht om een woonwijk op te bouwen.
    Dat heeft nog wel een paar jaar geduurd, want weet je in Suriname gaat alles niet zo snel!
    Kan je de hitte aan?
    Heb je al moksi alesi en pom gegeten?

Veel plezier in Nickerie!!
    Veel liefs van ons Jan&Lucie

• 15 Februari 2016 - 16:49

Els:

We verwachten nu wel dat je bij thuiskomst ons de dierengeluiden laat horen :)
    @Ihnasya: dat wordt ook nog een hangmat aanschaffen ;)