Vier weken verder - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu Vier weken verder - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu

Vier weken verder

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

17 Februari 2016 | Suriname, Nieuw Nickerie

Het is ongelovelijk, maar ik zit hier nu al een maand. Over minder dan twee weken zit ik alweer in Nederland! En dan denk je misschien "oh, twee weken, dat is nog wel veel", en terwijl je dat denkt zit je alweer in het vliegtuig naar huis. Ik ben zeker van plan het meeste te halen uit de laatse twee weken. Ik heb er echt zin in, want we hebben veel gepland en we zitten de laatste weken weer in Paramaribo! Jaja, onze tijd in Nickerie zit er alweer op. Vandaag is onze laatste avond. Ik heb net al mn kleding opgevouwen en in mn backpack proberen te proppen. We vertrekken morgen ochtend om 9 uur met een broeder die een taxi bezit. Hij gaat ons eerst een tour geven door Wageningen en daarna brengt hij ons naar de familie die ons de eerste paar weken had opgevangen.
Maar ik ben echt superblij dat we deze twee weken in Nickerie zijn geweest. We hebben veel gezien en gedaan. En ik ga de mensen hier missen, want we zijn zoveel met de mensen uit onze organisatie omgegaan dat het waarschijnlijk even wennen wordt. Vandaag hebben we van veel afscheid genomen. En dat is emotioneel man, maar de mensen hier zijn gewoon wat emotioneler denk ik. Vandaag was ik bijvoorbeeld meegegaan met Marinthe en Mala naar een vrouw waar we lang hebben gekletst. Toen Marinthe zei dat we weer naar Nederland zouden gaan, begon ze te huilen en ons te omhelzen! En ik kende haar een dag.
Maar even over mn week. Vorige week donderdag weet ik niet meer wat ik heb gedaan overdag, maar 's avonds gingen we naar de vergadering. Vrijdag stonden we vroeg op om in de vd te gaan. Er waren in de groep ook twee Amerikaanse broertjes. Ze waren naar Nieuw Nickerie gekomen met een meisje die ze net hadden ontmoet en bleek dat meisje nou net onze vriendin te zijn die de week daarop bij ons zou komen logeren! Na ja we hebben die dag tot in de avond met zn alle doorgewerkt. Daarna zijn we gaan eten bij een leuk stel in Paradijs. In de avond kwamen de meiden van Bigi Pan logeren.
Zondag zijn we voor het laatst naar de vergadering geweest. Toen hebben we van iedereen afscheid genomen. Omdat de gemeente niet zo groot is, leer je snel iedereen kennen.
Na ja maandag zijn we maar even de buurt in Nieuw Nickerie gaan bekijken, de op een na grootste stad in Suriname. Eerst gingen we naar de Zeedijk, een dijk met stenen. Thats it. En daarna naar de markt. Het was echt het tegenovergestelde van wat ik had verwacht. Op een positieve manier, want alles was mooi en netjes opgesteld en er waren de mooiste soorten groenten en vlees. Ik werd echt blij van die markt. We ontmoette onze vriendin daar en samen gingen we terug naar Henar. In de avond zijn we nog gaan voetballen met wat mensen.
En nu is het al de laatste dag. Terwijl de rest kaaimannen aan het kijken is (ik heb dat toch al gedaan), zit ik op het balkon voor het laatst van het mooie uitzicht te genieten. Ja lekker dramatisch, ik hou al op.

  • 17 Februari 2016 - 17:20

    Glenn En Janny:

    Hoi Roxanne,

    Direct weer gesmuld van je verslag. Ik heb n.a.v. de voorlaatste 2 verslagen ook geprobeerd om een reactie te plaatsen maar dat wilde niet lukken. Wat de reden daarvan was weet ik niet maar kennelijk lukte het anderen wel, gezien hun verhaaltje.
    Wat een heerlijke ervaringen allemaal en jaaaah, de tijd vliegt voorbij maar je geniet van elk moment, dat is wel duidelijk. Grappig hè de Hollandse namen van de dorpjes en de foto van de markt is ook heel herkenbaar.
    Je was waarschijnlijk ook al een keertje op de markt in Paramaribo? Aan het eind van de dag kun je de lucht in puntjes snijden.
    Lieve Roxanne, wij reizen op afstand graag nog even met je mee.

    Groetjes,
    Glenn & Janny.

  • 17 Februari 2016 - 22:55

    Lucie Van Dijk:

    Hoi Roxanne,

    We hebben al je reisverslagen gevolgd!
    It brings back a lot of memories!!
    Wat zal je genieten en je komt als een heel ander mens terug.
    Ik heb je verschillende keren geschreven,maar ik zie er niets van terug.
    De laatste keer een heel verhaal over Geyersvlijt en toen ik klikte op reactie plaatsen lukte het niet.
    Nog een keer de hele torie overgedaan. Weer niet!
    Toen heb ik het maar opgegeven!
    Lieve Roxanne hoop dat het nu wel lukt. Geniet van alles. De colakreek heb ik vaak in gezwommen, zelfs toen het nog allemaal jungle was.

    Liefs van ons Lucie en Jan van Dijk

  • 17 Februari 2016 - 22:58

    Lucie Van Dijk:

    Hoera gelukt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Hier zijn de reisverslagen van Rox, c'est moi, een meid van 19 uit Holland. Leuk dat je even kijkt en veel leesplezier!

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8493

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 01 Maart 2016

Trip naar Suriname

Landen bezocht: