Nog steeds ongeveer twee weken - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu Nog steeds ongeveer twee weken - Reisverslag uit Nieuw Nickerie, Suriname van Roxanne van der Lek - WaarBenJij.nu

Nog steeds ongeveer twee weken

Door: Roxanne

Blijf op de hoogte en volg Roxanne

04 Februari 2016 | Suriname, Nieuw Nickerie

Ja, ik had eergisteren al wat geschreven, maar ik moet weer even mijn ei kwijt. Ik mis de familie in de stad best wel veel, dat merk ik nu pas. Don't know what you got till it's gone... Maar dat betekent niet dat het hier minder is. Het geweldige aan de stad is dat er veel leuke mensen zijn en leuke plekken zijn om te bezoeken, maar hier, oh het is hier zo mooi. Misschien zou het de meeste niet veel doen, want het is platteland. Maar het gras is zo groen en er staan de mooiste bomen. Ja bomen zijn relaaaxed (voor degene die de zin niet kent, moet je opzoeken op youtube, kan je lachen).
En het huisje! Het is zo uit Hoe duur is de suiker gehaalt, met een balkon en een grote tuin. Via vrienden uit Nederland zijn we hier gekomen, die hebben ook lang hier gewoond. Nu zit er al een meid in. Zij haalde ons gisteren bij het busstation op. Dat was trouwens een kapot gestresste rit.
Ome Jerry bracht ons 's ochtens om 5 uur naar de bus. We hadden ongeveer 2 uur geslapen, want we waren een beetje laat thuis gekomen. Nou ja we waren op tijd, maar het was wel druk en wij hebben echt grote tassen. Dus wij moesten ons tussen alle mensen proppen en thank god was er nog één plek over waar we onze spullen konden droppen, anders hadden we niet meegekunt. Want ze hebben hier geen paadje in het midden, nee er gaan klapstoeltjes omlaag en je zit opgesloten. We zaten bij het raam en terwijl de bus wegreed hield ome Jerry nog onze handen vast. Meest dramatische afscheid ooit! (Sorry ma).
Nou ja, Marithe is ook een schat. Blijkt dat hier dus wel nog twee andere meiden zitten, ook gezellig. Vanavond gaan we hier naar de vergadering, daar heb ik wel zin in. Voor de rest zal ik vandaag maar even de achterlopende vuile was wassen. Okee ik mis de stad, want daar kon je altijd wel ergens heengaan, zitten op een terrasje, zwemmen in het zwembad enzo, maar ik denk dat het hier ook super gaat worden.
Ps. Ik wou nog even alle mensen bedanken die gereageerd hebben op mijn verhalen. Het is echt super om alle berichten te lezen!

  • 26 Februari 2016 - 14:10

    Gitta Zuidervaart:

    Lieve Roxanne, We genieten volop van de schitterende reisverslagen. Super al die leuke ervaringen.
    Nog veel plezier de laatste week en alvast een hele goede reis terug. veel liefs Jan en Gitta Zuidervaart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxanne

Hier zijn de reisverslagen van Rox, c'est moi, een meid van 19 uit Holland. Leuk dat je even kijkt en veel leesplezier!

Actief sinds 16 Jan. 2016
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 8489

Voorgaande reizen:

18 Januari 2016 - 01 Maart 2016

Trip naar Suriname

Landen bezocht: